Spletna stran SEAT za zagotavljanje nemotene in izboljšane uporabniške izkušnje uporablja piškotke.
Sprejmi in nadaljuj.

WLTP – nova merila za vrednosti porabe.

Bližje realni porabi: WLTP prinaša temeljito prenovo vrednosti porabe.

Od septembra 2017 veljajo za nova osebna vozila na trgu nove vrednosti porabe, ki so določene na podlagi novega standarda WLTP. Standard WLTP (WLTP je angleška kratica za "Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure" oz. slov. Globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila) uvaja nov preizkusni postopek za določanje porabe goriva in emisij izpušnih plinov.  S 1. septembrom 2018 bo WLTP nadomestil nov evropski vozni cikel (NEDC), trenutno uveljavljeni preskusni postopek. Zaradi realnejših preskusnih pogojev so vrednosti porabe goriva in izpustov CO2, izmerjene po WLTP, v veliko primerih višje od vrednosti, izmerjenih na podlagi NEDC. Davek na porabo (DMV) pa se še vedno obračunava na osnovi obračunane vrednosti CO2 pri postopku NEDC.

Več jasnosti zahvaljujoč postopku WLTP.

Kaj je WLTP?

Kdor kupuje avto, je pozoren na porabo goriva in vrednosti emisij. Tukaj lahko preberete, kako bodo v prihodnosti z novim preizkusnim postopkom ugotavljali te vrednosti.

Več informacij

Dobri razlogi za WLTP.

Na podlagi realnih podatkov o vožnji, zbranih po vsem svetu, bo WLTP v prihodnosti zagotavljal realnejše podatke o porabi. Tukaj lahko preberete, kaj se bo spremenilo z uvedbo novega preizkusnega postopka.

Več informacij

NEVC in WLTP.

Od jeseni 2017 se namesto merilnega postopka NEVC uporablja postopek WLTP.  Novi parametri preizkusa zagotavljajo bolj realistične vrednosti. Kako se postopka razlikujeta v praksi, si preberite tukaj.

Več informacij

NEVC in WLTP: primerjava v profilu.

Daljše vožnje, krajši časi mirovanja:  standard WLTP uvaja nov preizkusni postopek za merjenje porabe goriva in vrednosti CO2 posameznega vozila.  Tako se razlikujejo vozni cikli:

Pregled postopka NEVC.

Standardizirani vozni cikel NEVC velja za vsa osebna in lahka gospodarska vozila.  Evropska unija ga je uvedla leta 1992 za določanje porabe goriva in specifičnih emisij ter za pridobivanje primerljivih vrednosti.  Tukaj so na enem mestu zbrani okvirni pogoji, na katerih temeljijo meritve.

Pregled testnih parametrov:

  • Temperatura v preizkusni komori znaša od 20 - 30°.
  • Dolžina prevožene poti meri 11 km.
  • Cikel traja 20 minut.
  • Cikel sestavljata dve fazi:
    - 13-minutna simulacija mestne in
    - 7-minutna simulacija izvenmestne vožnje.
  • Povprečna hitrost vožnje je pribl. 33 km/h.
  • Delež mirovanja je 25 %.
  • Najvišja hitrost vožnje znaša 120 km/h.
  • Prestavne točke za modele z ročnim menjalnikom so točno določene.
  • Dodatne opreme in klimatiziranja se ne upošteva.

Pregled postopka WLTP

Globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila (WLTP) je globalno usklajeni preizkusni postopek za osebna in lahka gospodarska vozila. Ta postopek od 1. septembra 2017 z občutno bolj dinamičnimi parametri preizkusa omogoča bolj realistične podatke o porabi.

Pregled testnih parametrov:

  • Temperatura v preizkusni komori znaša 23° C.
  • Dolžina prevožene poti meri 23 km.
  • Cikel traja 30 minut.
  • Cikel sestavljajo štiri faze (nizka, srednja, visoka, zelo visoka hitrost).
  • Povprečna hitrost vožnje je 47 km/h.
  • Delež mirovanja je 13 %.
  • Najvišja hitrost vožnje znaša več kot 130 km/h.
  • Prestavne točke se predhodno izračunajo za vsako izvedbo vozila posebej.
  • Masa vozila in dodatna oprema se upoštevata pri ocenjevanju.
  • Meritve se opravi z vsemi možnimi kombinacijami motorjev in menjalnikov.

Cilji novega merilnega postopka.

Z voznim ciklom WLTP so parametri preizkusa za ugotavljanje porabe goriva in emisij izpušnih plinov opredeljeni na novo. Pregled prednosti:

Transparentnost.

V prihodnosti bo dejansko povprečno porabo vozila mogoče lažje oceniti.  WLTP upošteva profil vožnje, ki je bliže vsakodnevni situaciji kot pri dosedanjem standardu NEVC. NEVC namreč ustreza sintetičnemu laboratorijskemu preizkusu in v prvi vrsti služi za primerjavo različnih vozil, pri čemer ne zagotavlja realističnih podatkov o realni porabi. Medtem ko so bile vrednosti porabe do sedaj merjene v abstraktnih laboratorijskih pogojih, novi postopek zaradi izboljšanih parametrov preizkusa omogoča natančnejšo napoved dejanske porabe posameznega vozila. WLTP simulira realne pogoje pri vožnji,  zaradi česar zagotavlja občutno bolj realistične rezultate.

Standardi.

Novi standard WLTP omogoča primerljivost rezultatov testiranj na globalni ravni. Eden glavnih ciljev postopka WLTP je enotno določanje emisij izpušnih plinov in porabe energije za različne vrste pogona, npr. za bencin, dizelsko gorivo, stisnjeni zemeljski plin (CNG) ali tudi elektriko.  Vozilo istega tipa mora kjer koli na svetu pri pravilnem upoštevanju merilnega postopka s ciklom WLTP kadar koli dati enak rezultat testa.  Zaradi te zahteve po primerljivosti so meritve v laboratoriju obvezne.  Porabo goriva in emisije se v okviru dinamičnega voznega profila zanesljivo in reprezentativno meri na preizkusnih valjih.

Varovanje podnebja.

Bolj realistični podatki o porabi pripomorejo k doseganju mednarodnih podnebnih ciljev in manjši obremenitvi okolja.  Zmanjšanje emisij CO2 je osrednja tema pri razvoju vozil.  Zaradi postopka WLTP je mogoče na sledljiv način preverjati upoštevanje mednarodnih usmeritev glede mejne vrednosti emisij CO2.  V letu 2010 je samo Evropska unija ustvarila 4,72 milijarde ton emisij CO2, od katerih jih je bilo 19 % iz cestnega prometa*. Zato želi Evropska unija do leta 2020 zmanjšati emisije za 20 %**.  Ta cilj naj bi bil uresničen s postopkom WLTP.  Emisije CO2 se tako kot poraba goriva razlikujejo glede na model vozila.  WLTP prinaša več transparentnosti v primerjavah porabe energije in emisij CO2 pri različnih vozilih.  Izmerjene vrednosti so neodvisne od proizvajalca in tipa vozila. Praviloma so višje kot pri ciklu NEVC,  zato je tudi pričakovati, da bo treba zaradi varovanja podnebja posamezne modele in njihove motorje izpopolniti.

*) Podatki se navezujejo na dokument "Mobilnost prihodnosti - varna in preverjena" z dne 16.3.2015, Združenje TÜV. **) Podatki se navezujejo na dokument "Ureditev CO2 za osebna vozila", ki ga je leta 2013 objavil inštitut za raziskovanje nemškega gospodarstva (Institut der deutschen Wirtschaft) v Kölnu.

Enostavno do manjše porabe goriva.

Poraba goriva vašega avtomobila je odvisna od številnih dejavnikov, na katere nimate vpliva. Kljub temu lahko z enostavnimi triki privarčujete velik delež porabe.

Umirjeno voziti pomeni več prihraniti.

Vozite preudarno in na sodoben način.
Pol manj stresno, dvakrat bolj varčno: če vozite umirjeno in tekoče, če manj zavirate, če se prepuščate toku prometa in če izkoriščate vztrajnostno silo premikajočega se vozila, porabite bistveno manj goriva, hkrati pa ste na poti bolj sproščeni. Tudi na avtocesti: namesto 160 km/h vozite s hitrostjo 130 km/h in privarčujte. Premišljen način vožnje pripomore tudi k preprečevanju prometnih zastojev.

Prestavite preje, napolnite pozneje.

Vozite v najvišji možni prestavi.

Pri 30 v tretjo - prestavite preje in privarčujte: vožnja pri nizkih vrtljajih škoduje motorju? To so prazne marnje. Motorji TDI in TSI že pri hitrosti 30 km/h z veseljem tečejo v tretji prestavi - že pri 2.000 vrt./min zagotavljajo izvrstno prožnost. Ko speljete, lahko že po nekaj metrih prestavite v drugo prestavo. Prav tako lahko pri menjavanju v višjo prestavo katero izmed prestav preskočite. Vedno izberite najvišjo možno prestavo. Za večino avtomobilov vožnja v peti prestavi pri 50 km/h ne predstavlja nobenega problema. Če motor vašega avtomobila teče mirno in dovolj tiho, potem število vrtljajev ni prenizko.

Visoka raven udobja, nizka poraba goriva.

Pri uporabi dodatne opreme bodite zmerni.

Uberite pravo pot in prihranite do 2 litra goriva: dodatna oprema naredi vožnjo udobnejšo, a žal - v primeru prekomerne uporabe - tudi dražjo. Klimatska naprava na primer za svoje delovanje rabi gorivo - dosti goriva. Za ohlajanje in ohranjanje temperature zraka v notranjosti vozila porabi klimatska naprava v najbolj vročih poletnih dneh pri majhni hitrosti do 2 litra goriva na 100 kilometrov. A temperaturo lahko zmanjšate tudi tako, da pred vožnjo vozilo prezračite ali da najprej nekaj časa vozite z odprtimi okni. Med vožnjo torej večkrat preverite, katera oprema je trenutno vključena - in razmislite, ali jo v danem trenutku sploh potrebujete.

Topel motor – vroč prihranek.

Izogibajte se kratkim vožnjam.

Kdor načrtuje, veliko privarčuje: motor porabi največ goriva, kadar je hladen. To dejansko pomeni: pri pogostih vožnjah na zelo kratke razdalje lahko zato poraba goriva kaj hitro znaša tudi do 30 l/100 km! Če se boste z eno vožnjo odpravili po več opravkih, boste privarčevali na gorivu. V tem primeru vaš motor namreč lažje doseže ustrezno delovno temperaturo, ki prispeva k manjši porabi goriva.

Do manjše hitrosti brez pritiskanja na zavoro.

Izkoristite trenutke, ko lahko spustite pedal za plin.

0,0 litra - vožnja brez stroškov: Spretni vozniki lahko resnično prihranite denar. Ali veste, kdaj trenutna poraba goriva znaša natanko 0,0 l/100 km? Takrat, ko pri vožnji v prestavi nogo umaknete s pedala za plin! V trenutku, ko pedal za plin spustite, se namreč prekine dovod goriva do motorja in dokler ponovno ne dodate plina, ne boste porabili niti ene same kapljice goriva. Ta modra metoda vam bo prišla najbolj prav, kadar vam bo dodatno koristil tudi zavorni učinek motorja. Torej pri vožnji navzdol ali ko se približujete rdeči luči na semaforju. Precej manj goriva boste porabili tudi, če boste pohodili in pridržali pedal sklopke. To je še posebej učinkovito, kadar lahko - seveda zahvaljujoč premišljenemu načinu vožnje - v prostem teku prevozite daljši cestni odsek.

Prihranki so v zraku.

Preverite tlak v pnevmatikah.

Z nekaj zraka lahko privarčujete do 15 odstotkov goriva: začnite varčevati z gorivom, še preden se odpravite na pot - s preprosto kontrolo tlaka v pnevmatikah. Kotalni upor lahko k skupni porabi goriva prispeva do 15 %. Če pnevmatike napolnite toliko, da tlak ustreza priporočilom za polno obremenitev (vrednosti najdete na notranji strani lopute rezervoarja za gorivo), je kotalni upor manjši - posledično pa je manjša tudi poraba goriva. Ko kupujete pnevmatike, se odločite za takšne s karseda majhnim kotalnim uporom - tovrstne pnevmatike dodatno prihranijo do 3 % goriva in so hkrati tišje.

Da bo vožnja potekala gladko.

Zmanjšajte zračni upor.

Učinkovitejši na poti zaradi nizkega zračnega upora: dobra aerodinamična oblika je ključ do manjše porabe goriva, še posebej pri visoki hitrosti. Karoserija vašega vozila je zato zasnovana tako, da ima karseda malo površin izpostavljenih zračnemu uporu. Strešne nadgradnje, kot so nosilci za kolesa in strešni kovčki, to prednost izničijo. Med dvema smučarsko oziroma kolesarsko obarvanima koncema tedna je nedvomno smiselno sneti strešne nosilce.

Dobro podmazani do neverjetnih prihrankov.

Uporabljajte nizko viskozna olja.

S kakovostjo prihranite do 5 % goriva: prej ko bo motor dobro podmazan, prej bo začel proizvajati manj škodljivih emisij. To igra še posebej pomembno vlogo, kadar se na pot odpravite s hladnim motorjem in kadar opravljate kratke vožnje. Dobro motorno olje mora zato predvsem hitro krožiti.

V tem pogledu nizko viskozna olja nimajo konkurence. V primerjavi z običajnimi motornimi olji zmanjšajo porabo goriva za do 5 %. Prav zaradi tega se tako rekoč v vsakem vozilu, ki zapusti tovarno, pretaka nizko viskozno olje.

Z lahkoto do prihrankov.

Ne prevažajte nepotrebne prtljage ali tovora.

Znebite se odvečne teže in prihranite do 0,3 litra goriva: vsak kilogram prtljage vas stane goriva. Natančneje: teža 100 kg lahko poveča porabo goriva za do 0,3 l/100 km. Zato redno preverjajte, kaj prevažate v prtljažniku. Tudi s polnjenjem rezervoarja lahko privarčujete. Rezervoar za gorivo napolnite samo do polovice, saj se s polnim rezervoarjem poveča masa vozila, posledično pa je večja tudi poraba.

Vprašanja in odgovori.

Najpomembnejša vprašanja in odgovori o novih vrednostih porabe.

Kaj so NEDC, WLTP in RDE?

NEDC (»nov evropski vozni cikel«) je test, ki se opravlja na preskusni napravi in ki se je v Evropi od leta 1992 uporabljal za merjenje emisij izpušnih plinov ter porabe goriva pri osebnih vozilih in lahkih gospodarskih vozilih.

NEDC je zamenjal globalno standardiziran WLTP (»globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila«). Z novo metodo lahko bolj realistično merimo porabo vozila, temelji pa na spremenjenem preskusnem ciklu s strožjimi testnimi specifikacijami.

Poleg postopka WLTP bodo emisije v Evropi določene skladno s testnim postopkom RDE (dejanske emisije pri vožnji), tako da bodo meritve izvedene na cesti.

Kakšna je razlika med WLTP in RDE?

Preizkus WLTP poteka 30 minut na dinamometru z valji pod standardiziranimi pogoji, preizkus RDE pa poteka na javnih cestah. Meritve RDE trajajo med 90 in 120 minut, voznik pa med tem naključno pospešuje in zavira.

Kdaj začneta veljati WLTP in RDE?

WLTP in RDE sta v veljavi od septembra 2017, prehod pa je bil postopen. Od septembra 2018 bo preskusni postopek WLTP obvezen za vsa novo registrirana vozila, pri RDE pa bo veljala omejitev števila delcev (PN). Od septembra 2019 bo za vse nove registracije obvezna dodatna mejna vrednost RDE za dušikove okside (NOx).

Kaj WLTP pomeni zame?

Vrednosti, izmerjene s preskusno metodo WLTP, bolj realistično odražajo porabo ter emisije CO2 in izpušnih plinov. To pomeni, da bodo vrednosti porabe goriva in emisij CO2 morda višje za vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. Na ekonomično porabo goriva in ravni CO2 bo vplivala tudi individualna izbira motorja in opcijske opreme. Glede na nacionalno zakonodajo bo to lahko pomenilo višje davke za CO2.

Kako SEAT izvaja specifikacije WLTP?

Do septembra 2018 bo pri vseh modelih SEAT uporabljen preskusni postopek WLTP.