Pametne izbire za pametno prihodnost.
TGI uporablja stisnjen zemeljski plin (TGI), enako gorivo, ki ga uporabljamo za ogrevanje, vendar stisnjeno na 1 %. Po potrebi uporablja tudi bencin. Zagotovljeno hermetično zapiranje.
Prihodnost je svetla.
TGI kombinira bencin in stisnjen zemeljski plin (TGI), s čimer se znižajo stroški in emisije. Dve vrsti goriva, dvojna korist.
Boljši jutri se začenja zdaj.
Zmanjšani stroški goriva
Z motorji TGI by SEAT lahko prihranite do 50 %* v primerjavi z bencinskim motorjem in do 30 %* v primerjavi z dizelskim motorjem, obenem pa ste na nekaterih trgih upravičeni tudi do davčnih olajšav.
Zmanjšane emisije
Kot da bi rezervoar polnili z bencinom. Toda z dvema vrstama goriva za dodatno zanesljivost. Število takšnih črpalk po Evropi narašča. Zato je gibanje lažje.
Enostavno točenje goriva
Kot da bi rezervoar polnili z bencinom. Toda z dvema vrstama goriva za dodatno zanesljivost. Število takšnih črpalk po Evropi narašča. Zato je gibanje lažje.
Vprašanja in odgovori.
To je plinska zmes brez barve, vonja in okusa, ki je lažja od zraka in sestavljena pretežno iz metana (CH4).
Da. Metan npr. nastaja pri proizvodnji bioplina iz rastlin in odpadkov, spet druga tehnologija omogoča proizvodnjo bio-SNG (bio sintetični zemeljski plin), najnovejša metoda omogoča proizvodnjo s postopkom elektrolize in kemijskih reakcij, ki se napajajo iz obnovljivih virov.
Zemeljski plin načeloma ni strupen in nima vonja, zato mu običajno primešajo dišavo - sredstvo z močnim vonjem. Tega zaznamo že pri koncentraciji 1 %, kar je daleč pod mejo nevarnosti (14 - 16 %). Bencin se vžge pri bistveno nižjih temperaturah kot zemeljski plin.
S tehničnega stališča ni pomislekov, prepovedi uvoza v garažo so veljale za vozila
na utekočinjeni naftni plin (LPG), ki pri izstopu ne izhlapi samodejno.
Rezervoar za stisnjen zemeljski plin je opremljen z varnostnim ventilom, ki ob
poškodbi poskrbi za nadzorovan izpust in zgorevanje zemeljskega plina, zato
eksplozije niso mogoče. Zasebni upravljalci lahko v določenih primerih prepovedo
uvoz, načeloma pa prepovedi parkiranja v podzemnih garažah ne veljajo.
Ne, veliko večjo. Energijski izkoristek enega kilograma TGI je enak izkoristku 1,3 l dizla ali 1,5 l bencina.
Glede na model vozila, letno prevožene kilometre in prevladujoči teren do 50 % v primerjavi z osebnim vozilom z bencinskim motorjem in do 30 % v primerjavi z vozilom z dizelskim motorjem.
V Sloveniji imamo trenutno štiri javne polnilne postaje na stisnjen zemeljski plin, 2 v Ljubljani, ter po 1 v Mariboru in na Jesenicah.
Gorivo se dovaja v polnilne postaje po plinovodu pod zemljo. Transport zemeljskega plina s cisternami po cestah (izpusti CO2) ne pride v poštev, kar prestavlja dodatno prednost za okolje.
Z uporabo zemeljskega plina se skoraj v celoti izognemo izpustom ogljikovega monoksida, žveplovega dioksida in drugih delcev. Izpusti CO2 so pri TGI vozilih do 25 % nižji kot pri vozilih z bencinskim motorjem. Izpusti dušikovih oksidov so v primerjavi z vozili z dizelskim motorjem do 70 % nižji.
Skupno lahko po vsej Evropi napolnite zemeljski plin na pribl. 2250 polnilnih postajah. Dobra je oskrba v Avstriji, Nemčiji in Švici, posebej dobra v severni Italiji. Na globalni ravni je v uporabi pribl. 12,5 milijonov TGI vozil in prek 16.300 polnilnih postaj.
Zmes zemeljskega plina in zraka je v motorju lažje stisniti kot zmes bencina in zraka v bencinskem motorju običajnega osebnega vozila. To poveča moč in zmanjša porabo goriva.
Zemeljski plin ustreza bencinu z oktanskim številom 130, kar pomeni manj klenkanja. Dodatno je hitrost zgorevanja zmesi zemeljskega plina in zraka nižja, torej je motor na zemeljski plin mirnejši in s tem tišji.
Rezervoarje za TGI je treba - glede na podatke posameznega proizvajalca - vizualno pregledati najmanj vsaka tri leta. Kontrola tesnjenja, ki se je izvajala prej, se danes izvede pri vsakem polnjenju.
Compressed Natural Gas je stisnjeni zemeljski plin, ki prihrani prostor v rezervoarju. Tlak v posodah znaša 200 bar in več, tako je mogoče prevažati zadostno količino goriva.
To je drugo poimenovanje za vozilo na zemeljski plin: Natural Gas Vehicle.
To je stisnjeni biometan, ki je nastal iz biogenih surovin. Ni fosilnega izvora, vendar ga je mogoče brez težav uporabljati v vozilih - skorajda nevtralno za podnebje.
* Odstotek je izračunan ob primerjavi modela znamke SEAT z motorjem TGI pri vožnji v načinu TGI in istega modela znamke SEAT z bencinskim ali dizelskim motorjem, in sicer so uporabljeni uradni in homologirani podatki o emisijah CO2 in povprečni porabi goriva. Cene goriv temeljijo na španskem trgu. SEAT Ibiza TGI: povprečna poraba goriva 4,9 l/100 km, povprečne emisije CO2 88 g/km. SEAT Leon TGI 5D & ST: povprečna poraba goriva 5,7 l/100 km, povprečne emisije CO2 130 g/km.