Spletna stran SEAT za zagotavljanje nemotene in izboljšane uporabniške izkušnje uporablja piškotke. Z nadaljnjim obiskom in uporabo spletne strani soglašate z našo politiko piškotkov.
V redu
NOV NAČIN MERJENJA UČINKOVITOSTI

WLTP – NOV STANDARD

Nov globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila ali WLTP je nov način merjenja emisijskih standardov za vozila. Nadomešča prejšnji postopek NEDC (nov evropski vozni cikel), ki je bil uveden leta 1997.

PARAMETRI ZA MERJENJE

To so trije glavni dejavniki, ki vplivajo na test

AERODINAMIKA

Več zračnega upora ima vozilo, več goriva potrebuje. Bolj aerodinamično je vozilo, manj zračnega upora ima. Že najmanjše spremembe v aerodinamiki vozila imajo lahko velik učinek na dolgotrajno učinkovitost.

KOTALNI UPOR PNEVMATIK

Ko vozite, kotalni upor zmanjšuje vašo učinkovitost zaradi deformacije pnevmatik. Zato je pomembno, da je oblika pnevmatik kar se da učinkovita.  

MASA

Težke stvari potrebujejo več energije za premikanje. Lažje je vozilo, manj goriva potrebuje za premikanje. S porabljeno manjšo količino goriva je vozilo bolj učinkovito. Lahkotnost preprosto pomeni učinkovitost, prav tako pa je uporabna pri manevriranju vozila.

DEJANSKE EMISIJE PRI VOŽNJI

RDE na kratko.

Od septembra 2017 se meritve v Evropi opravljajo skladno s standardom WLTP in preskusnim postopkom RDE. RDE pomeni »dejanske emisije pri vožnji« (angl. Real Driving Emissions). V nasprotju z NEDC in WLTP merjenje emisij ne poteka na preskusni napravi, ampak v prometu na cesti.

Emisije onesnaževal (NOx in trdni delci), določene med vožnjo po cesti, so dejanske emisije.

 

Pri meritvah RDE vozilo tretjino časa vozi po mestnih cestah, tretjino po podeželskih in tretjino časa po avtocestah, pri tem pa naključno pospešuje in zavira. Povprečna hitrost na mestnih cestah je med 15 in 40 km/h, maksimalna hitrost pa 60 km/h, na podeželskih cestah je povprečna 

hitrost med 60 in 90 km/h, na avtocestah pa med 90 in 145 km/h.

 

Vozilo je opremljeno s prenosnim sistemom za merjenje emisij (PEMS). Ta naprava meri emisije onesnaževal (NOx, CO, CO2) in delce (PN). Vožnja traja med 90 in 120 minut. Zunanja temperatura mora biti med -7 in +35 °C, klimatska naprava pa je lahko vključena.

POGOSTA VPRAŠANJA O NOVIH VREDNOSTIH PORABE

 

Kaj so NEDC, WLTP in RDE?

NEDC (»nov evropski vozni cikel«) je test, ki se opravlja na preskusni napravi in ki se je v Evropi od leta 1992 uporabljal za merjenje emisij izpušnih plinov ter porabe goriva pri osebnih vozilih in lahkih gospodarskih vozilih.

NEDC je zamenjal globalno standardiziran WLTP (»globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila«). Z novo metodo lahko bolj realistično merimo porabo vozila, temelji pa na spremenjenem preskusnem ciklu s strožjimi testnimi specifikacijami.

Poleg postopka WLTP bodo emisije v Evropi določene skladno s testnim postopkom RDE (dejanske emisije pri vožnji), tako da bodo meritve izvedene na cesti.

Kakšna je razlika med WLTP in RDE?

Preizkus WLTP poteka 30 minut na dinamometru z valji pod standardiziranimi pogoji, preizkus RDE pa poteka na javnih cestah. Meritve RDE trajajo med 90 in 120 minut, voznik pa med tem naključno pospešuje in zavira.

Kdaj začneta veljati WLTP in RDE?

WLTP in RDE sta v veljavi od septembra 2017, prehod pa je bil postopen. Od septembra 2018 bo preskusni postopek WLTP obvezen za vsa novo registrirana vozila, pri RDE pa bo veljala omejitev števila delcev (PN). Od septembra 2019 bo za vse nove registracije obvezna dodatna mejna vrednost RDE za dušikove okside (NOx).

Kaj WLTP pomeni zame?

Vrednosti, izmerjene s preskusno metodo WLTP, bolj realistično odražajo porabo ter emisije CO2 in izpušnih plinov. To pomeni, da bodo vrednosti porabe goriva in emisij CO2 morda višje za vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. Na ekonomično porabo goriva in ravni CO2 bo vplivala tudi individualna izbira motorja in opcijske opreme. Glede na nacionalno zakonodajo bo to lahko pomenilo višje davke za CO2.

Kako SEAT izvaja specifikacije WLTP?

Do septembra 2018 bo pri vseh modelih SEAT uporabljen preskusni postopek WLTP.