Od proizvodnje avtomobilov do izdelave respiratorjev

03.04.2020

Martorell (Španija), 30. 3. 2020 - Linija za proizvodnjo SEAT Leona v tovarni v Martorellu je skoraj neprepoznavna. Danes na njej ne izdelujejo več avtomobilov; namesto tega izdelujejo avtomatske respiratorje, za kar so se odločili sredi koronakrize, da bi pomagali zdravstvenemu sistemu. Prehod s proizvodnje avtomobilov na izdelavo respiratorjev v rekordnem času je rezultat intenzivnega dela številnih SEAT-ovih delavcev in izjemno močne gonilne sile: solidarnosti. "Motivacija za vse, ki sodelujemo pri tem projektu, je prepričanje, da lahko s svojim znanjem pomagamo pri masovni proizvodnji opreme, ki bo reševala življenja," je povedal Nicolás Mora iz SEAT-ovega proizvodnega sektorja v Martorellu.

Delo brez prestanka.

Od nastanka situacije, ki jo je povzročil COVID-19, se je v SEAT-u rodilo že več pobud za zajezitev širjenja virusa. Še posebno takšnih za proizvodnjo materialov in naprav, ki jih v bolnišnicah najbolj potrebujejo, npr. respiratorjev. Ekipa inženirjev se je lotila dela in je zasnovala 13 različnih prototipov, izmed katerih so izbrali dokončni model.

Ključni element je brisalec vetrobranskega stekla.

Projekt nastaja iz mehanizmov, ki jih tiskajo v SEAT-u, gredi menjalnika in prilagojenega motorja za brisalec vetrobranskega stekla. Cilj je bil izdelati respiratorje najvišje kakovosti in rezultat je OxyGEN. Zasnovali so ga v sodelovanju s podjetjem Protofy.XYZ. Respiratorje zdaj sestavljajo v SEAT-ovih proizvodnih obratih.

Transformacija proizvodne linije.

Respirator je trenutno v fazi daljšega testiranja, ki je del certifikacijskega postopka

150 zaposlenih iz različnih sektorjev je zamenjalo svoje običajno delovno mesto in zdaj tam, kjer so prej montirali dele SEAT Leona, sestavljajo respiratorje. "Prilagoditev proizvodne linije, kjer sicer izdelujemo pomožne okvirje kot del avtomobila, za izdelavo respiratorjev, je dolgotrajna in težka naloga, v katero so vključeni različni sektorji podjetja, vendar nam je to uspelo narediti v rekordnem času - enem tednu," je povedal Sergio Arreciado iz SEAT-ovega sektorja za procesni inženiring. Vsak respirator ima več kot 80 elektronskih in mehanskih komponent in gre skozi natančno kontrolo kakovosti z ultravijolično sterilizacijo.

Preizkušena kakovost.

Respirator je trenutno v fazi daljšega testiranja, ki je del certifikacijskega postopka. Medtem na proizvodni liniji nadaljujejo z delom, za kar gre zahvala mnogim delavcem, ki neutrudno sodelujejo pri tem projektu. "Že samo zaradi tega, da vemo, da smo poskusili reševati življenja, je bilo delo vredno vsega truda", je dejal Francesc Sabaté iz SEAT-ovega sektorja za raziskave in razvoj.

Skupni napori.

Ta projekt je prinesel rezultate zaradi solidarnosti zaposlenih ter sodelovanja mnogih podjetij in subjektov, ki bi se jim SEAT rad zahvalil za njihovo predanost, še posebno španski agenciji za zdravila in zdravstvene pripomočke.

 

Sodelujoča podjetja in subjekti 

Protofy.XYZ

CMCiB

Univerza Barcelona

Recam Laser

Doga Motors

Luz Negra

Ficosa

Bosch

IDNEO

Secartys

LCOE