SEAT praznuje obletnico sponzorstva olimpijskih ige.

SEAT na dogodku »El Espíritu de Montjuïc« praznuje 30. obletnico sponzorstva olimpijskih iger v Barceloni leta 1992.

04.04.2022
  • Različna vozila iz zgodovinske zbirke SEAT so bila na ogled ob praznovanju svojih obletnic, vključno z modeli SEAT 127, Ronda in Fura Crono.
  • SEAT je organiziral mini maraton, na katerem je sodelovala skupnost SEAT Runners, ki je nosila eno od originalnih olimpijskih plamenic z olimpijskih iger v Barceloni. SEAT Toledo Electric in SEAT Ibiza Olímpico sta poskrbela za začetek in zaključek dirke.
  • »El Espíritu de Montjuïc« je najpomembnejši zgodovinski motošportni dogodek, organiziran v južni Evropi.

Martorell, 4. 4. 2022 Po dveh letih odsotnosti se je najpomembnejši zgodovinski motošportni dogodek v južni Evropi vrnil, da bi podoživeli pretekla tekmovalna obdobja. »El Espíritu de Montjuïc« se je vrnil leta 2022, SEAT pa je od 1. do 3. aprila zasedel osrednje mesto na dirkališču Circuit de Barcelona-Catalunya.

 

SEAT si je zastavil cilj, da obeleži 30. obletnico sponzorstva olimpijskih iger v Barceloni leta 1992. Tri desetletja so minila, odkar je SEAT aktivno sodeloval na edinih olimpijskih igrah, ki so potekale v Španiji in na katerih so nekateri takratni modeli vozil skupaj s športniki igrali vidno vlogo. SEAT Toledo Electric z elektromotorjem in SEAT Ibiza Olímpico bosta vedno ostala del spomina na ta dogodek. Oba sta opravljala pomembne logistične naloge v olimpijski vasi v Barceloni in na tekmovanjih med olimpijskimi igrami.

 

SEAT je sodeloval na deveti izdaji dogodka »El Espíritu de Montjuïc« z navdihujočimi dejavnostmi, ki so vključevale teste klasičnih in sodobnih vozil, mini maraton v slogu Barcelone '92, različne dirke in parade vozil na dirkališču ter razstave in druge dejavnosti, ki so potekale na območju paddocka.

Poseben vrhunec prvega dne so bili testi starodobnih vozil. Razstavljeno je bilo izjemno število vozil: od mitičnega modela SEAT 600 in njegove različice s štirimi vrati, modela 800, do športnih vozil, kot sta modela 128 Sport in 1200 Sport »Bocanegra«, pa vse do večnamenskih vozil, kot so modeli 127, 133, Marbella in Ibiza prve generacije. Skupaj je bilo na ogled postavljenih kar 20 starodobnih modelov španskega podjetja.

 

Prav tako je bilo mogoče preskusiti skoraj vsa aktualna vozila SEAT, vključno z najnovejšimi. Prenovljeni SEAT Ibiza in Arona ter priključna hibrida SEAT Leon e-HYBRID in SEAT Tarraco e-HYBRID so bili glavna atrakcija tega pomembnega zgodovinskega dogodka, ki je po pandemiji ponovno v polnem razmahu. To je bila nedvomno odlična priložnost za ogled izjemnega razvoja, ki ga je znamka doživela v zadnjih treh desetletjih.

Velik del dogodka, ki je potekal konec tedna, je bil tudi mini maraton. Edinstvena izkušnja na dirkališču, ki jo je še dodatno okrepilo sodelovanje prvega vozila SEAT brez emisij.

 

Ob 30. obletnici sponzorstva olimpijskih iger v Barceloni leta 1992 je SEAT organiziral mali maraton na 4,7-kilometrski progi Circuit de Barcelona-Catalunya, ki se ga je udeležilo več kot 100 tekmovalcev iz skupnosti SEAT Runners. Tekači so nosili eno od originalnih olimpijskih plamenic. Da je bilo vse skupaj še bolj posebno, pa je z vlogo narekovalca tempa ponovno poskrbel SEAT Toledo Electric, medtem ko je SEAT Ibiza Olímpico služila kot spremstvo in je vozila za tekači.

 

Za Isidreja Lópeza, vodjo zbirke starodobnih vozil SEAT, mini maraton »predstavlja vrednote, ki jih je SEAT promoviral s sodelovanjem na olimpijskih igrah«. Nato doda: »Ekipa je trdo delala, da bi lahko električni Toledo in olimpijsko Ibizo ponovno videli v akciji, in uspelo nam je, da delujeta tako dobro kot pred 30 leti.« Vseeno pa smo »najbolj ponosni na navdušenje na obrazih tekačev, še zlasti tistih, ki so bili takrat prostovoljci na olimpijadi«, poudarja.

 

Med njimi je tudi José María Ochoa, zaposleni v proizvodnji, ki se je dirke udeležil v svoji originalni prostovoljski uniformi: »To je zelo razburljivo doživetje, ravnovesje med tem, kaj smo, kaj smo bili nekoč in kaj lahko postanemo pri znamki SEAT ter vsem, kar smo dosegli,« pravi Ochoa. Dejstvo je, da »so minila tri desetletja, a duh ostaja enak«, sklene.

Gledalci so lahko uživali tudi v dirkah starodobnih dirkalnikov formule 1 in v paradah edinstvenih modelov na stezi. Dogodek so zaokrožile različne razstave na območju paddocka, na primer razstava, posvečena formuli 1430 in formuli SEAT 1800, dvema tekmovanjema z enosedežnimi vozili pod okriljem znamke SEAT v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja. Španska znamka je obenem praznovala 50. obletnico vozila SEAT 127 z razstavo različnih modelov vsestranskega modela z odsekanim zadkom, vključno z dirkalno različico. Dogodek je bil dodatno zaznamovala 40. obletnica modelov Ronda, Fura Crono in Panda Papamóvil ter 30. obletnica sponzorstva SEAT na olimpijskih igrah leta 1992 s predstavitvijo SEAT Toleda Electric, SEAT Toleda Podium in SEAT Ibize Olímpico.

SEAT je edino podjetje, ki dizajnira, razvija, proizvaja in trži vozila v Španiji. Ta multinacionalka, članica skupine Volkswagen, ima sedež v Martorellu v Barceloni in prodaja vozila znamk SEAT in CUPRA, SEAT MÓ pa zajema produkte in rešitve za urbano mobilnost. SEAT izvozi 81 % vozil in je prisoten v več kot 75 državah po svetu. Leta 2019 je SEAT prodal 574.100 vozil, ustvaril 346 milijonov evrov čistega dobička po plačilu davka in dosegel rekordni promet v višini več kot 11 milijard evrov. 

 

SEAT zaposluje več kot 15.000 strokovnjakov in ima tri proizvodna središča: Barcelona, El Prat de Llobregat in Martorell, kjer izdeluje Ibize, Arone in Leone. Poleg tega na Češkem proizvaja Ateco, v Nemčiji Tarraca, na Portugalskem Alhambro in na Slovaškem Mii electric, prvo popolnoma električno vozilo SEAT. S temi obrati sodeluje SEAT:CODE, center za razvoj programske opreme iz Barcelone.

 

SEAT bo do leta 2025 vložil 5 milijard evrov v raziskovalno-razvojne projekte za razvoj predvsem električnih vozil, opreme in objektov. Cilj podjetja je, da Martorell do leta 2050 postane obrat z ničelnim ogljičnim odtisom.