Spletna stran SEAT za zagotavljanje nemotene in izboljšane uporabniške izkušnje uporablja piškotke.
Sprejmi in nadaljuj.

Novi SEAT Tarraco

Tako se oblikuje SUV

30.09.2018

Martorell (Španija), 9. 9. 2018 - Navodilo za nalogo, ki jo je svoji ekipi dodelil Alejandro Mesonero-Romanos, vodja oblikovanja pri znamki SEAT, se je glasilo: "To mora biti avto, ki ima osebnost, moč in prestiž." Ampak kako se mešanica barv in mleta sljuda spremenita v elegantno barvo? Katere tekstilne materiale se uporabiti za videz prefinjene notranjosti? Po svetovni premieri SEAT Tarraca razkrivamo, kaj vse stoji za procesom ustvarjanja tega vozila in kakšna bo nova oblikovalska filozofija podjetja.

Ljubezen na prvi pogled

65 % kupcev SUV-jev se za nakup odloči na podlagi zunanjega dizaj­na. Linije SUV-jev so ene od njihovih glavnih značilnosti. "So agresivnejše, močnejše in mogoč­nejše," je povedal Xavier Villanueva, zunanji oblikovalec znamke. Sprednji del vozila je eden najpomembnejših delov SEAT Tarraca. "Mreža hladilnika je nameščena bolj navpično kot pri drugih modelih vozil. To daje našemu prvemu velikemu SUV-ju daljši pokrov in poudarjene robustne linije," je dodal Villanueva.

Novega člana družine modelov SUV odlikujejo izbrane vrste notranjega oblazinjenja in dekorativnih elementov 

Novi izzivi za oblikovalce

Potniška kabina SUV-ja je sorazmerno večja kot pri drugih modelih. Te nove dimenzije predstavljajo izziv za oblikovalce. "Kupci iščejo pravo ravnovesje med udobjem, ergonomijo, zmogljivostjo... To je še en vidik, ki ga je treba upoštevati pri oblikovanju SUV-ja," je dejal Daniel Hervós, projektni vodja za notranje oblikovanje pri SEAT-u. V primeru SEAT Tarraca je izziv za ekipo predstavljala integracija lebdečega zaslona. "Kljub njegovim dimenzijam smo morali zagotoviti, da linije sredinske konzole ostanejo lahke," je še dodal Hervós.

Osebnost izražena z barvno pigmentacijo

"Velikost, silhueta in cilj določajo nabor barv za vsak model. Vsak segment ima svoje barve," je povedal Jordi Font, vodja oddelka za barve in oblazinjenje. Barvna paleta za SUV mora izražati "varnost in zaščito". "Zahteva umirjene ali kovinske odtenke, in glede na velikost se lahko poigravate z opcijami, kot so dvobarvna streha ali določeni dekorativni elementi," je dodal Font. Paleta barv za SEAT Tarraco vključuje osem odtenkov, ki po Fontovih besedah "vozilu dajejo elegantne gene, ki določajo njegovo osebnost".

Popoln videz, ki pritiče zmogljivostim

Ko so izbirali notranje oblazinjenje in dekorativne elemente za SEAT-ov največji SUV, so oblikovalci uporabili vrhunske materiale. "Izbrali smo melirane tkanine, prvič pa smo izbrali tudi kromirane elemente v matirani izvedbi, ki vozilu dajejo pridih prefinjenosti", je dejala Amanda López z oddelka za barve in oblazinjenje. Številne kombinacije notranjega dizajna so preverili z uporabo virtualne resničnosti.

Virtualna resničnost, najboljši vir

Ta tehnologija igra vse pomembnejšo vlogo pri definiranju videza notranjosti, zunanjih linij in aerodinamičnosti. "Prej so oblikovalci z računalniškim modeli­ranjem lahko videli svoje delo z le 60-odstotno realističnostjo. Zaradi virtualne resničnosti pa se je ta odstotek povečal na do 90 %. To nam prihrani veliko časa," je povedal Manel Garcés, vodja vizualizacije pri SEAT-u. Na podlagi sestankov in tesnega sodelovanja pri delu oddelek za vizualizacije zagotavlja potrebna orodja za optimizacijo dela oblikovalcev. "V zelo kratkem času dobi ekipa notranjih oblikovalcev v 3D obliki tisto, kar je skicirala nekaj minut poprej," je dodal Garcés.

Štirje modelarji in več kot 320 ur

Kljub uporabi novih tehnologij je izdelava glinenega modela še vedno potrebna, da se lahko novo vozilo prvič oceni v naravni velikosti. Za oblikovanje Tarraca so porabili 5.000 kg gline. Carlos Arcos, odgovorna oseba za fizične modele zunanjosti pri SEAT-u, pravi, da je bil največji izziv "obvladati prostornino in proporcionalna razmerja tako velikega vozila".

Odložite svinčnike

Delo celotnega oddelka se zaključi z repliko končnega vozila, izdelano iz smole, ki jo potem uporabijo za odobritev linij novega modela. To je zadnji korak oblikovalskega procesa. Tukaj potem idejo prevzamejo inženirji.