WLTP - nov standard.
Globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila WLTP meri porabo goriva in emisije CO2.
Pravna podlaga.
EU je določila časovni okvir, v katerem je treba izvesti vse pravne in tehnične spremembe. Za začetek omenjenih sprememb se je začela prva faza (1st Act) preizkusnega postopka WLTP.
Naslednji korak za konsolidacijo standarda WLTP v Evropi je zdaj izvedba druge faze (WLTP 2nd Act), ki spreminja Direktivo 2007/46/ES in Uredbo (EU) 2017/1151 Evropskega parlamenta in Sveta.
»WLTP 2nd Act« je začel 1. januarja 2019 veljati za nove modele vozil in 1. septembra 2019 za vsa vozila. Ta druga faza vključuje predpise o novih tehničnih zasnovah in posodobitvah preizkusnega postopka, na primer preverjanje emisij, ki nastanejo pod dejanskimi voznimi pogoji (Real Driving Emissions, RDE), preskusa emisij zaradi izhlapevanja (Evaporation Test, EVAP), preverjanje skladnosti s standardom med delovanjem vozila (Service Conformity ISC) in pregled porabe goriva (Consumption Monitoring, FCM). Te točke in druge pomembne informacije o standardu WLTP so podrobneje razložene spodaj.
Najpomembnejši testni dejavniki.
Bolj aerodinamično je vozilo, manjši je zračni upor in s tem manjša poraba goriva. Spremembe aerodinamike vozila lahko v daljšem časovnem obdobju povečajo njegovo učinkovitost.
Bolj aerodinamično je vozilo, manjši je zračni upor in s tem manjša poraba goriva. Spremembe aerodinamike vozila lahko v daljšem časovnem obdobju povečajo njegovo učinkovitost.
Kotalni upor zmanjšuje učinkovitost zaradi deformacije pnevmatike. Zato je pomembno, da so pnevmatike zasnovane čim bolj učinkovito.
Za premikanje težkih predmetov je potrebne več energije. Lažje vozilo ima zato manjšo porabo goriva in boljše vozne lastnosti.
Višji standard
Kaj morate vedeti.
Natančnost in relevantnost sta na prvem mestu. Ta test se uporablja za številne različne postopke povsod na svetu. Pri tem gre za eno največjih sprememb v zgodovini avtomobilske industrije.
Pojasnilo preizkusnega postopka WLTP.
Merjenje emisij škodljivih snovi (NOx) in mikrodelcev (PM) na preizkusnih napravah in med dejansko vožnjo na cesti.
Merjenje emisij škodljivih snovi (NOx) in mikrodelcev (PM) na preizkusnih napravah in med dejansko vožnjo na cesti.
Za preverjanje »izgub zaradi dihanja rezervoarja« se emisije rezervoarja in komponent motorja preizkušajo v hermetično zaprtih preizkusnih komorah med 48-urnim postopkom.
Odstopanje vrednosti preizkusa WLTP med preizkusno napravo in podatki iz vozila (vehicle reading, FCM) ne sme presegati največje dovoljene vrednosti 5 %.
Gre za razširitev preizkusnih pogojev WLTP s testiranjem rabljenih vozil z vsaj 15.000 prevoženimi kilometri in starostjo šest mesecev (največ 100.000 km in starostjo pet let).