Prelomnica

Od modela SEAT 127 do Ibize.

Nazaj na Novice in dogodki
28. 04. 2022

Leta 1972 je na trg prišlo vozilo, ki je pomenilo prelomnico v svetu mobilnosti. To vozilo je bil SEAT 127. Z več kot 1,3 milijona prodanih vozil je SEAT 127 postal najbolje prodajan model znamke do prihoda SEAT Ibize, ki po petih generacijah z več kot 6 milijoni prodanih vozil še vedno nosi ta laskavi naziv. Danes, pol stoletja po tem, ko je bil na trg lansiran SEAT 127, se ta dva modela, vsak od njiju pionir na svojem področju glede tehnologije, oblikovanja in varnosti, prvič podajata na pot z roko v roki.

Vrhunec sodobnega oblikovanja.

Legendarni SEAT 127 prvič vozi ob svojem tehnološko naprednem potomcu.

Modela se ne bi mogla bolj razlikovati: različne velikosti, ravne linije v primerjavi z zaobljenimi oblikami, 13- in 18-palčna platišča. Težko si je predstavljati, da je Ibiza potomka modela 127, vendar je šlo za prvo vozilo segmenta B, ki je spodbujalo uporabo vozil za druge, bolj priročne namene. Model 127 je bil namenjen mladim in »na voljo v petih barvah, obenem pa je bil prvo vozilo s pokrovom prtljažnika, s čimer se je povečala prostornina tovornega prostora,« poudarja Isidre López, vodja zbirke SEAT Historic Car Collection. Ibiza s petimi vrati, ki je na voljo v devetih barvah, »ostaja vozilo, za katerega se prvenstveno odločajo mlajše generacije«, komentira Xavier Gomis, inženir za raziskave in razvoj v podjetju Seat.

Dve majhni vozili s prostorno notranjostjo.

Kljub skromnim meram je bil SEAT 127 zelo prostoren. »Zaradi dobre izrabe prostora in karoserije je bilo potnikom namenjenih kar 80 % vozila,« pojasnjuje Isidre. Ibiza je po drugi strani »uspela ohraniti prostornost, obenem pa je vključila ključni element današnjega časa - infotainment sistem«, pravi Xavier. Kako se to odraža v vozilu? Z 9,2-palčnim zaslonom, ki je za 20 % večji kot pri vozilih četrte generacije, in 26-centimetrskim digitalnim kombiniranim instrumentom.

Povezani z okolico.

Leta 1972 je bil edini način interakcije z okolico skozi okna. »Pri modelu 127 je bila ta povezava poudarjena s širokim pravokotnim vetrobranskim steklom, ki je omogočalo boljšo vidljivost in svetlejšo notranjost,« pravi Isidre. Ibiza je naredila ogromen korak naprej, saj gre za 100-odstotno povezano vozilo. »Sistem Full Link omogoča, da z vozilom povežete svoj pametni telefon, SEAT Connect pa stalen dostop do interneta, pri čemer vključuje vse interakcije znotraj in zunaj vozila,« pravi Xavier.

Izjemen napredek na področju varnosti.

»127 je bil prvi model SEAT s tritočkovnimi varnostnimi pasovi in prvi s pogonom na sprednji kolesi, zaradi česar je bil varen in enostaven za vožnjo,« pojasnjuje Isidre. Čeprav je šlo za eno najvarnejših vozil tistega časa, pa se ne more primerjati z naprednimi varnostnimi sistemi, s katerimi se ponaša peta generacija Ibize. »Asistenčni sistemi ne skrbijo le za varnost potnikov v vozilu, temveč omogočajo tudi udobnejšo vožnjo,« pravi Xavier. Med njimi so asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC) in sistem za prepoznavanje prometnih znakov.

Izboljšane luči.

Pri modelu 127 so bili ena glavnih inovacij na področju osvetlitve pravokotni žarometi, ki so zamenjali okrogle sprednje žaromete prejšnjih modelov. »To je omogočilo učinkovitejšo osvetlitev in sodobnejši videz,« poudarja Isidre. Več svetlobnih let v prihodnosti se Ibiza ponaša s »tehnologijo Full LED z značilnimi trikotnimi belimi žarometi in ambientno osvetlitvijo notranjosti,« pravi Xavier. »Pred petdesetimi leti je SEAT 127 začel osvetljevati pot, po kateri danes vozi Ibiza,« pravi Isidre. Obe vozili sta se uspešno prilagodili potrebam svojega časa z naprednimi funkcijami v svojih segmentih.