Martorell (Španija), 28. 1. 2020 - Včeraj je SEAT v tovarni v Martorellu predstavil novi SEAT Leon, model, ki bo prinesel osvežitev v segment kompaktnih vozil. Podjetje je investiralo več kot 1,1 milijarde evrov, da bi na trg pripeljalo vozila z učinkovitejšimi motorji, novimi stopnjami povezljivosti in asistenčnih sistemov, obilico dinamike in privlačnejšo oblikovno zasnovo.
SEAT Leon je že od nekdaj osrednji steber SEAT-ove palete vozil in velja za zgled v svojem segmentu, kar dokazuje več kot 2,2 milijona prodanih primerkov v treh generacijah. Z oblikovanjem in razvojem četrte generacije so želeli nadaljevati s tem izvrstnim dosežkom ter generacijo nadgraditi v smislu povezljivosti, učinkovitosti, dinamike in varnosti.
"SEAT Leon je naš najbolje prodajani model in želimo nadaljevati z njegovo uspešnostjo. Zato je SEAT za novi SEAT Leon namenil več kot 1,1 milijarde evrov, predvsem za razvoj vozila in izboljšanje proizvodne infrastrukture," je dejal Carsten Isensee, vršilec dolžnosti predsednika družbe SEAT in podpredsednik za področje financ in informacijskih tehnologij. "2019 je bilo rekordno leto za podjetje. Prodali smo več kot 570.000 avtomobilov, kar je najvišja številka v naši 70-letni zgodovini, in dosegli smo enega izmed najvišjih proizvodnih rekordov kdajkoli, saj smo v Martorellu proizvedli več kot 500.000 avtomobilov. Odlično izhodišče za leto 2020," je dodal Isensee.
Novi Leon združuje oblikovalsko filozofijo, ključno za vsako vozilo, ki zapusti SEAT-ovo tovarno. V segment kompaktnih vozil prinaša samozavest, eleganco in športnost, medtem ko se poleg tega ponaša s skladnostjo, umirjenostjo in zrelostjo - lastnostmi, ki jih ima le malokatero drugo vozilo.
Oblikovanje, razvoj in proizvodnja novega SEAT Leona so potekali v Barceloni, v proizvodnih obratih v Martorellu.
Vozilo temelji na napredni platformi MQB Evo, ki je oblikovalcem zagotovila potrebne dimenzije, fleksibilnost in prilagodljivost ter poskrbela za to, da se nova generacija vozil lahko ponaša s privlačnejšimi proporcionalnimi razmerji.
V petvratni različici meri novi SEAT Leon v dolžino 4.368 mm (+86 mm), v širino 1.800 mm (-16 mm) in v višino 1.456 mm (-3 mm). Medosna razdalja znaša 2.686 mm, kar je 50 mm več od tretje generacije SEAT Leona.
V karavanski različici Sportstourer pa novi Leon v dolžino meri 4.642 mm (+93 mm), v širino 1.800 mm (-16 mm) in v višino 1.448 mm (-3 mm). Medosna razdalja meri 2.686 mm, kar je 50 mm več od prejšnje generacije.
Novi SEAT Leon temelji na videzu svojega predhodnika, a ima močnejši značaj, k čemur pripomorejo mehki prehodi med površinami in popolna kombinacija robov in oblin na pravih mestih. Privlačen zunanji videz pa ne poskrbi le za zavidljive poglede, temveč boljše aerodinamične lastnosti tudi izboljšajo splošno učinkovitost vozila. Količnik zračnega upora pri novem SEAT Leonu se je v primerjavi s prejšnjo generacijo izboljšal za približno 8 %.
Sprednji del na novo zasnovanega SEAT Leona z močnejšo tridimenzionalno povezavo med mrežo hladilnika in sprednjimi lučmi vozilu daje še več karakterja. LED-žarometi so pomaknjeni navznoter, zaradi česar je zgornji del nad vdolbino bolj poudarjen, kar vozilu daje videz večje osredotočenosti in poskrbi za to, da ga drugi udeleženci takoj prepoznajo.
Zunanje površine novega SEAT Leona so izraziteje izoblikovane in obenem elegantnejše, pozornost pa vzbuja predvsem privlačno spreminjanje barvnih nians med poplesavanjem svetlobe po karoseriji vozila. To zagotavlja, da ima vozilo večplasten, spreminjajoč se videz.
Razgibanost in vznemirjenje zaznamujeta tudi zadek SEAT Leona, ki zrcali dinamični značaj vozila. Poleg tega se zadek odlikuje po pasu LED-luči, ki se razteza prek celotne širine. Tako luči kot tudi zadnji usmernik zraka ustvarjajo vtis hitrosti - celo kadar vozilo miruje.
Notranjost novega SEAT Leona je v znamenju vrhunske funkcionalnosti, minimalizma in prefinjenosti. Vitka, a široka armaturna plošča z gladko površino daje vtis lahkotnosti in lebdenja. Vsi elementi v potniški kabini so bili oblikovani, da bi do potankosti izpolnjevali svoj ergonomski namen in tako povečali udobje v notranjosti za potnike. Ne glede na to, ali sedite na voznikovem ali sovoznikovem sedežu ali pa zadaj.
Glavna atrakcija v notranjosti je 10-palčni infotainment sistem, ki vključuje prepoznavanje gest in omogoča natančno interakcijo s potniki, pri čemer je številno fizičnih gumbov manjše. Upravljanje pomembnejših funkcij kljub temu še vedno poteka prek bolj klasičnih interakcijskih sistemov.
Novi SEAT Leon svoj privlačni dizajn dopolnjuje tudi s praktičnostjo. Prostornina prtljažnika pri petvratni različici SEAT Leona znaša 380 litrov (enako kot v prejšnji generaciji), medtem ko je pri različici Sportstourer na voljo 617 litrov prostornine, kar je 30 litrov več kot pri prejšnji generaciji.
Novi SEAT Leon v svojem segmentu premika meje mogočega in prinaša različne svetlobne tehnologije, tako za notranjost kot tudi za zunanjost vozila.
Hladno bela barva opcijskih žarometov s celostno LED-tehnologijo zagotavlja svetilnost brez primere; žarometi z značilnim dizajnom znamke vključujejo vse pomembne funkcije: zasenčene luči, dolge luči, dnevne luči in dinamične smernike.
Zunanji ogledali vozila sta opremljeni z LED-smerniki. Vozila z opcijskimi žarometi s celostno LED-tehnologijo se ponašajo s pozdravno osvetlitvijo, ki ob odklepanju vozila voznika in potnike pozdravi tako, da na tla ob vozilu projicira besedo "Hola!" (to je španski pozdrav in pomeni "Živijo!"). Novi Leon poleg tega vključuje dinamične LED-smernike, ki poskrbijo za to, da je smer zavijanja vozila bolje opazna in vožnja tako varnejša.
Polkrožna ambientna osvetlitev daje notranjosti poseben pečat. Osvetlitev zaobjema sprednji del potniške kabine in se razteza od sprednjih vrat prek zgornjega dela armaturne plošče, pri čemer ustvari lok luči, ki poskrbi za to, da pride do izraza Leonov notranji značaj. Barvo in odtenek je mogoče spreminjati po potrebi. Tehnologija luči pa ne vključuje samo dekorativne ambientne osvetlitve, temveč tudi druge ključne funkcije, kot sta senzor za mrtvi kot in asistenca za izstopanje.
Novi Leon je SEAT-ovo prvo popolnoma povezano vozilo. V središču Leonovega sistema je njegova digitalna armaturna plošča SEAT Digital Cockpit, ki združuje 10,25-palčni visokoločljivostni, uporabniku prilagodljivi kombinirani instrument in infotainment sistem. Standardni medijski sistem se ponaša z 8,25-palčnim zaslonom in je združljiv z avdiosistemom pametnega telefona. Večji, 10-palčni navigacijski sistem, pa medtem ponuja povezano navigacijo v 3D-prikazu, zaslon retina in možnost upravljanja z naravnim govorom ter prepoznavanje gest, kar poenostavi interakcijo z uporabnikom.
Njegov Full Link sistem je okno do povezljivosti, saj uporabnikom omogoča, da prek tehnologije Android Auto ali brezžične tehnologije Apple CarPlay povežejo svoje mobilne naprave z infotainment sistemom v vozilu. Poleg tega omogoča, da se njihovo digitalno okolje v vozilu uporablja na nadzorovan, intuitiven in varen način, ki ne bo odvrnil voznikove pozornosti, ko bo ta uporabljal infotainment sistem, integrirane funkcije na volanu ali prepoznavanje govora. Z opcijskim sistemom Connectivity Box z indukcijskim polnjenjem, ki ustreza Qi-standardu, uporabnikom ni treba skrbeti, da bodo v ključnih trenutkih ostali s prazno baterijo.
Enota OCU (Online Connecitvity Unit) z vgrajeno SIM-kartico zagotavlja, da novi SEAT Leon nikoli ne bo ostal brez povezave z digitalnim svetom. S pomočjo tehnologije nekatere funkcije infotainmenta uporabljajo informacije v realnem času iz oblaka, kar običajnemu navigacijskemu sistemu dodaja novo dimenzijo. V prihodnosti bo to veljajo za najnovejše aplikacije za infotainment, ki jih bo mogoče posodobiti kadarkoli. Vgrajena SIM-kartica pomeni, da je v SEAT Leonu mogoče uporabljati storitev klica v sili eCall, ki v primeru prometne nesreče kontaktira dežurne klicne centre za nudenje pomoči.
Ponudbo zaokroža aplikacija SEAT Connect, ki jo lahko naložite na svojo pametno napravo in vam omogoča, da z daljinskim upravljanjem nadzorujete številne funkcije, ki prispevajo k večjemu užitku v vožnji in izboljšajo varnost.
Pri razvoju novega SEAT Leona smo upoštevali realne potrebe današnjega časa, zato so v široki paleti pogonskih sistemov zdaj tudi trije elektrificirani motorji s še večjo stopnjo učinkovitosti. Za novo generacijo kompaktnega modela so tako v ponudbi bencinski motorji (TSI), dizelski motorji (TDI), motor na stisnjeni zemeljski plin (TGI), dva blaga hibrida (eTSI) in priključni hibrid (eHybrid). Vsi ti agregati so bili zasnovani s ciljem doseganja kar najboljših zmogljivosti in voznih lastnosti, tako da kupci lahko pričakujejo pravšnjo kombinacijo avtomobila in motorja, ki bo ustrezala njihovim specifičnim potrebam.
Standardni bencinski motorji za novi Leon so vsi opremljeni z direktnim vbrizgavanjem in turbopolnilnikom. Njihov razpon moči sega od 66 kW/90 KM do 140 kW/190 KM. Ponudba vključuje dva 1,0-litrska 3-valjna motorja TSI (66 kW/90 KM in 81 kW/110 KM), ki sta za SEAT Leon na voljo prvič, dva večja, 1,5-litrska motorja (96 kW/130 KM in 110 kW/150 KM), vrh ponudbe pa predstavlja motor 2.0 TSI z močjo 140 kW/ 190 KM, ki je kombiniran z menjalnikom z dvojno sklopko.
Dizelska tehnologija ostaja pomembna, ker prispeva k zmanjšanju ogljikovih emisij. Za novi Leon so na voljo trije dizelski motorji 2.0 TDI z močjo 85 kW/115 KM oz. 110 kW/150 KM.
V ponudbi za novi SEAT Leon je tudi motor s pogonom na stisnjeni zemeljski plin (TGI): to je 1,5-litrski TGI z močjo 96 kW/130 KM.
Prvič pa je za novi SEAT Leon na voljo tudi 48-voltna blaga hibridna tehnologija (eTSI), s pomočjo katere kompaktni model dosega še večjo učinkovitost (1.0 TSI 81 kW/110 KM in 1.5 TSI 110 kW/150 KM, oba na voljo izključno v kombinaciji z menjalnikom DSG). In ker tudi SEAT čedalje bolj stavi na elektrifikacijo, prihaja s četrto generacijo Leona na trg tudi sodobna priključno-hibridna izvedba. Gre za kombinacijo 1,4-litrskega bencinskega motorja TSI in električnega motorja, litij-ionske baterije s kapaciteto 13 kWh in 6-stopenjskega menjalnika DSG; ta agregat potem razvije moč 150 kW/204 KM in se ponaša s 60 km izključno električnega dosega (po kriterijih WLTP).
Pri novem SEAT Leonu se vse vrti okoli varnosti. Vgrajenih ima nekaj najnaprednejših asistenčnih sistemov, med drugim prediktivni sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje, asistenco za zaustavitev v sili ('emergency assist') in sistem 'travel assist', zato je to najvarnejši avto, kar so jih doslej izdelali pri SEAT-u.
Najrazličnejše tehnologije omogočajo, da SEAT Leon zaznava svojo okolico in s tem zagotavlja optimalno zaščito, ne glede na to, kaj se dogaja, ko ste za krmilom. S tem dosega novo dimenzijo varnosti.
Sistem za dinamično uravnavanje podvozja DCC (Dynamic Chassis Control) omogoča, da se vozne in krmilne lastnosti novega SEAT Leona prilagajajo glede na razmere in glede na voznikove zahteve, kar prispeva k boljšemu udobju vožnje.
Prilagodljiva tehnologija podvozja stalno spremlja stanje cestišča, upošteva pa tudi kot zasuka volana ter zavorne sile in sile pospeševanja, čemur prilagaja vzmetenje in blaženje posameznih koles, tako da sta udobje in dinamika optimalna.
Novi Leon je sinonim za ključne vrednote znamke SEAT in za njihov cilj, da bi kupcem nudili najboljše možne avtomobile. Z novo generacijo Leona bo segment kompaktnih vozil v drugem četrtletju 2020, ko bo model prišel na trg, občutil silo preobrazbe.